wtorek, 9 listopada 2010

kremówka - przepis mamy


Gdyby ktoś jakieś 3 lata temu powiedział mojej mamie, że moją pasją stanie się gotowanie i pieczenie, pewnie wybuchłaby gromkim śmiechem :)). Zresztą ja śmiałabym się równie głośno..
Życie jednak jest zaskakujące, dlatego pierwszy wpis z zapisków mamy.. na słynną już kremówkę.

Dokładnie nie znam pochodzenia przepisu ( połączenie trzech różnych źródeł), ale każdy kto jej próbował od razu spisywał go ode mnie :)





Kremówka

Składniki na ciasto:
  • 25 dag mąki
  • 1 margaryna
  • 6 łyżek wody
  • 1 łyżka octu
  • 1 żółtko
Mąkę zagnieść z margaryną jak na kruszonkę. Wodę, ocet i żółtko rozmieszać w szklance a następnie dodać do mąki i margaryny. Zarobić ciasto. Wstawić do lodówki na 1-2 godziny.

Po wyjęciu ciasto podzielić na 2 części, rozwałkować ( blaszka 26x40cm). Oba placki piec 15-20 min w temperaturze 200 stopni. Wystudzić.

Składniki na krem:
  • 5 szklanek mleka ( ja daję litr i jest ok)
  • 1 budyń śmietankowy/waniliowy z cukrem
  • 4 żółtka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 margaryna
  • cukier waniliowy
Mleko (4 szklanki) zagotować z cukrem i margaryną. W międzyczasie szklankę mleka dobrze rozmieszać z budyniem, mąką i żółtkami. Wlać miksturę do gotującego mleka i mieszać energicznie (najlepiej trzepaczką żeby nie było grudek) aż krem zgęstnieje.

Gorącym kremem przełożyć placki . Wstawić do lodówki (najlepiej na całą noc). Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Smacznego :)





1 komentarz: